مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد سازمان

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد سازمان

مبانی نظری ارزیابی عملکرد سازمان
دانلود مبانی نظری ارزیابی عملکرد سازمان
دانلود پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد سازمان
پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد سازمان
ادبیات نظری ارزیابی عملکرد سازمان
فصل دوم پایان نامه ارزیابی عملکرد سازمان
ادبیات و مبانی نظری ارزیابی عملکرد سازمان

رفتن به سایت اصلی

دانلود مبانی نظری پایان نامه رشته مدیریت

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد سازمان

 

 

 

 

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد سازمان بصورت جامع و کامل برگرفته شده از پایان نامه کارشناسی ارشد با منابع بروز و جدید

 

 

 

مقدمه 
امروزه نقش نظامهای ارزیابی و نظارت کارآمد در بهبود و تعالی سازمانها کاملا شناخته شده است. ازریابی عملکرد سازمانها جهت شناسایی نقاط قوت و ضعف به منظور استفاده بهینه از منابع و امکانات از جایگاه خاصی برخوردار بوده و شایان توجه زیادی می باشد، در واقع مقوله ارزیابی عملکرد، توجه به “باید” و “هست” است. با استفاده از ارزیابی است که می توان به شکاف میان عملکرد و هدف دست یافت. در هر سازمانی مجموعه فعالیت ها و عواملی هستند که در ارتباط با یکدیگر و محیط، عملکرد نهایی آن را می سازند. پس این مجموعه ها باید مورد سنجش قرار گیرند تا بتوان نسبت به آن آگاهی یافت.

 

 

البته این امر از آنجا ناشی می شود که در دنیای پر رقابت امروزی، تنها شرط بقاء و حضور در عرصه فعالیتها، صحت عمل و برخورداری از کارآیی و اثربخشی است و اینها بدست نمی آید مگر با برنامه ریزی، نظارت، کنترل و ارزیابی مستمر فعالیتها. در همین راستا مدل های تعالی سازمانی  بعنوان ابزاری قوی در پاسخگویی به این نیاز سازمانها از موفقیت چشمگیری برخوردار بوده و توانسته تا حدود زیاد در آسیب شناسی سازمانی و تعیین مسیر حرکت جهت دسترسی به تعالی منابع انسانی مورد استفاده قرار گیرند. در واقع مدلهای تعالی سازمانی، در پی پاسخ به این سؤال هستند که سازمان برتر چگونه سازمانی است، چه اهدافی را دنبال می کند و معیارهایی که بر رفتارهای آن حاکم هستند، چیستند. با بکارگیری این مدل ها ضمن اینکه سازمان می تواند میزان موفقیت خود را در اجرای برنامه های بهبود در مقاطع مختلف زمانی مورد ارزیابی قرار دهد، می تواند عملکرد خود را با سایر سازمانها به ویژه بهترین آنها مقایسه کند. امروزه اکثر کشورهای دنیا، با تکیه بر این مدلها، جوایزی را در سطح ملی و منطقه ای ایجاد کرده اند که محرک سازمانها و کسب و کارها در تعالی، رشد و ثروت آفرینی است. در بین این مدلها، مدل تعالی سازمانی، بعنوان یکی از جامع ترین مدلهای ارزیابی عملکرد شناخته شده است و الگویی برای بسیاری از کشورهای دیگر در طراحی این جوایز بوده است. مدل تعالی سازمانی به عبارت دیگر تصویری کلان از نقشه ای است که هر سازمان می تواند از آن بهره گیرد تا ابعاد مختلف مدیریتی و عملیاتی خود را در قالبی یکپارچه و جامع بهبود و تعالی بخشد.

 

 

مزایای ارزیابی عملکرد سازمان 
    موجب تشخیص نارسائیهای موجود در سازمان می گردد.
    زمینه بهبود و اصلاح اختیارات زیان آور سازمانی را فراهم می سازد.
    موجب شناسایی فعالیتهای کارآ و اثر بخش می شود که با تاکیید بر آنها،زمینه رشد و ارتقای کیفی امور می تواند فراهم شود.
    می توان محیط سالمی را برای پرورش و بروز استعدادهای خلاق کارکنان فراهم آورده و موجب تقویت انگیزش آنان شد.
    زمبنه تشویق، دلگرمی مدیرانی کارآمد، مبتکر، خلاق را فراهم ساخته و سرانجام منجر به بهره وری بیشتر آنها می گردد.
    موجب مقایسه عملکردها شده و فرصت رقابت سالم را برای سازمانها فراهم می سازد.
    از دیدگاه توسعه و بهبود مدیریت، تهیه و تنظیم برنامه های میان مدت و بلند مدت از اهمیت خاصی برخوردار می باشد.
    آن را می توان شاخص معتبری برای شناخت مدیران موفق به حساب آورده و در صورت اجرای صحیح، موجب برقراری نظام شایستگی  میگردد.

 

خلاصه اینکه با توجه به نتایج حاصل از ارزیابی عملکرد سازمان، ضروری است در جهت نوسازی سازمانها و استفاده بهینه و مطلوب از توان بالقوه آنها، بویژه از دیدگاه منابع انسانی، به این مهم بیش از پیش توجه شود. لذا شناخت تنگناهای موجود در زمینه ارزشیابی در جهت ارائه الگوی مناسب ضروری است (Kihn, 2010). 

 

 

 

 

فهرست مطالب
فصل دوم:مبانی نظری و پیشینه تحقیق    4
1-2 مقدمه    4
1-1-2  اهمیت ارزیابی و مدیریت عملکرد    6
2-1-2 آشنایی با مفهوم ارزیابی عملکرد    9
3-1-2 مفهوم و ماهیت مدیریت عملکرد    11
4-1-2 هدف مدیریت عملکرد    13
5-1-2 مدیریت عملکرد به عنوان یک فرآیند    13
6-1-2 نحوه ارتباط بین مدیریت عملکرد و ارزیابی عملکرد    15
7-1-2 معیارهای ارزیابی عملکرد سازمان    16
8-1-2  اهداف، کاربردها و انواع ارزیابی عملکرد    18
ب) انواع ارزیابی    18
9-1-2 شاخصهای ارزیابی عملکرد سازمانها    20
10-1-2 اصول ارزیابی عملکرد    21
11-1-2 روشهای ارزیابی عملکرد    23
12-1-2 فرآیند ارزیابی عملکرد    24
13-1-2 مدل های ارزیابی عملکرد    29
شکل شماره 2-1: عناصر کارت امتیازی متوازن    32
14-1-2 مزایای ارزیابی عملکرد سازمان    33
15-1-2 سیر تکاملی مدلهای سرآمدی کسب و کار و جوایز کیفیت    34
16-1-2 بنیاد اروپایی مدیریت کیفیت و مدل سرآمدی EFQM    37
2-2  کلیاتی در مورد سازمان تامین اجتماعی    39
1-2-2 معرفی سازمان تامین اجتماعی    39
1-1-2-2 ماموریت و  تعهدات سازمان تامین اجتماعی    39
2-1-2-2  تاریخچه سازمان تامین اجتماعی در جهان و ایران    40
2-2-2  تأمین اجتماعی: هدف آرمانی پیامبران    45
3-2-2  تامین اجتماعی : تجربه تاریخی انسان    46
4-2- 2 تامین اجتماعی: ضرورت جهان امروز    47
3-2 پیشینه تحقیق    50
1-3-2 تحقیقات داخلی    50
2-3-2 تحقیقات خارجی    54

منابع و مأخذ    
منابع فارسی
منابع انگلیسی

 

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت مشتری

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت مشتری مبانی نظری رضایت مشتری پیشینه تحقیق رضایت مشتری مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت مشتری پیشینه پژوهش رضایت مشتری ادبیات نظری تحقیق رضایت مشتری دانلود مبانی نظری رضایت مشتری دانلود پیشینه تحقیق رضایت…

  • بررسی ارتباط بین رضایت شغلی کارمندان و رضایت ارباب رجوع

    بررسی ارتباط بین رضایت شغلی کارمندان و رضایت ارباب رجوع رضایت شغلی رضایت مشتریان رضایت شغلی کارکنان بیمه رضایت مشتریان از شرکتهای بیمه رابطه رضایت شغلی کارکنان و رضایت مشتریان بررسی ارتباط بین رضایت شغلی کارمندان و رضایت ارباب رجوع…

  • مبانی نظری ارزیابی علل تاثیرگذار بر رضایت شغلی کارکنان بانک

    مبانی نظری ارزیابی علل تاثیرگذار بر رضایت شغلی کارکنان بانک رضایت شغلی کارکنان بانک رضایت شغلی کارمندان بانک میزان رضایت شغلی کارکنان بانک عوامل موثر بر رضایت شغلی کارکنان بانک مبانی نظری عوامل موثر بر رضایت شغلی مبانی نظری عوامل…

  • تحلیل پوششی داده ها و بررسی مدلهای آن

    تحلیل پوششی داده ها و بررسی مدلهای آن تحلیل پوششی داده ها شاخص مالم كوئیست  تاریخچه تحلیل پوششی داده‌ها تحلیل پوششی داده‌ها مدلهای اساسی تحلیل پوششی داده‌ها تحقیق تحلیل پوششی داده ها تحقیق مدلهای اساسی تحلیل پوششی داده ها رفتن…

  • گزارش كارآموزی رشته صنایع دستی با عنوان نحوه ساختن صنایع دستی

    گزارش كارآموزی رشته صنایع دستی با عنوان نحوه ساختن صنایع دستی نگارگری سفالینه سفال گری آبگینه و شیشه صنایع مستظفرفهانواع لعاب های سنتی ایران سفالینه های سنتی ایران طرز تهیه گل سفال گری دانلود گزارش كارآموزی رشته صنایع دستی با…

  • پایان نامه کارشناسی ارشد رشته علوم تربیتی با عنوان شناخت عوامل مؤثربر آگاهی ورفتار دانش آموزان دختر نسبت به حجاب

    پایان نامه کارشناسی ارشد رشته علوم تربیتی با عنوان شناخت عوامل مؤثربر آگاهی ورفتار دانش آموزان دختر نسبت به حجاب حجاب بد حجابی قرآن و حجاب نقش حجاب در ازدواج دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد رشته علوم تربیتی با عنوان…

  • بررسی عوامل اجتماعی موثر بر روابط فرازناشویی

    بررسی عوامل اجتماعی موثر بر روابط فرازناشویی روابط فرازناشویی نظریه فرا زناشویی روابط فرازناشویی در زنان روابط فرازناشویی در مردان روابط فرازناشویی (علل،پیامد ها،نظریه و درمان) نظریه های جامعه شناختی فرازناشویی نظریه های روانشناختی فرازناشویی عوامل موثر بر روابط فرازناشویی…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش تعهد زناشویی

    چارچوب نظری و پیشینه پژوهش تعهد زناشویی مبانی نظری تعهد زناشویی دانلود مبانی نظری تعهد زناشویی پیشینه تحقیق تعهد زناشویی ادبیات نظری تعهد زناشویی فصل دوم پایان نامه تعهد زناشویی مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعهد زناشویی ادبیات و مبانی…

  • حسابرسی و نقش های اقتصادی و اجتماعی آن

    حسابرسی و نقش های اقتصادی و اجتماعی آن حسابرسی و نقش های اقتصادی و اجتماعی آن دانلود پایان نامه حسابرسی جایگاه حسابرسی فلسفه حسابرسی حسابرسی عملکرد دانلود پایان نامه حسابداری دانلود پایان نامه رشته حسابداری رفتن به سایت اصلی دانلود…

  • مقایسه شرطی سازی ارزشی و شرطی سازی پاولفی و بررسی رویکردها و کاربردهای آن

    مقایسه شرطی سازی ارزشی و شرطی سازی پاولفی و بررسی رویکردها و کاربردهای آن شرطی سازی ارزشی شرطی سازی پاولفی رویکردهای نظری شرطی سازی ارزشی کاربردهای شرطی سازی ارزشی مقایسه شرطی سازی ارزشی و شرطی سازی پاولفی پایان نامه شرطی…