چارچوب نظری و پیشینه پژوهش رابطه سبک رهبری و رضایت شغلی

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش رابطه سبک رهبری و رضایت شغلی

مبانی نظری تحقیق سبک رهبری
دانلود مبانی نظری سبک رهبری
دانلود پیشینه سبک رهبری
مبانی نظری و پیشینه تحقیق سبک رهبری
مبانی نظری تحقیق رضایت شغلی
دانلود مبانی نظری رضایت شغلی
دانلود پیشینه رضایت شغلی
مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت شغلی

رفتن به سایت اصلی

دانلود مبانی نظری پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش رابطه سبک رهبری و رضایت شغلی

 

 

* با قیمت دانشجویی، ارزان و مناسب :)-** فایل منحصر به فرد، بصورت جامع و کامل و با منابع بروز و جدید خریداری کنید.*** این فایل بصورت انحصاری برای فروشگاه فایلینا تولید شده و در هیچ جای دیگه ای بجز این فروشگاه پیدا نمی شود.
پشتیبانی همیشگی توسط : maryam.alkasir70@gmail.com

 

 

چکیده:

این فصل شامل سه بخش رهبری، رضایت شغلی و سابقه تحقیقاتی موضوع می‌باشد. در بخش نخست تحت عنوان رهبری، تعاریف رهبری مورد بحث قرار گرفت. طبق تعاریف، رهبری عبارت است از عمل تأثیرگذاری برافراد بطوریكه از روی میل و علاقه برای هدفهای گروهی تلاش كنند به عبارت دیگر رهبری هنر یا علم نفوذ در اشخاص در جهت حصول به هدفهای تعیین شده می‌باشد. هرسی و بلانچارد سبك را با شخصیت، مترادف به كار می‌گیرند و به نظر آنها شخصیت یا سبك یك فرد عبارتست از الگوی رفتاری كه وی هنگام هدایت كردن فعالیتهای دیگران از خود نشان می‌دهد. در ادامه تئوری‌های شخصیتی رهبری شامل نظریه سنتی رهبری، نظریه صفات شخصی رهبر، تئوری‌های رفتاری رهبری شامل مطالعات دانشگاه آیووا، مطالعات دانشگاه اُهایو، مطالعات دانشگاه میشیگان، شبكه مدیریت و تحقیقات اسكاندیناوی مورد بحث قرار گرفت. در تئوری‌های اقتضایی رهبری، الگوی فیدلر، تئوری موقعیتی هرسی و بلانچارد، تئوری مبتنی بر تبادل نظر رهبر با اعضا و تئوری مسیر ـ هدف عنوان گردید. در ادامه الگوی رهبری در الگوی رهبری مشاركتی مورد بحث قرار گرفت. آخرین بحث در بخش نخست این فصل مربوط به تئوری‌های جدید رهبری شامل جایگزینی رهبری، رهبر عملگرا و رهبر ایجادكنندة تحول می‌باشد.

 

 در بخش دوم این فصل تحت عنوان رضایت شغلی، ارزشها، نگرش‌ها و انگیزش مورد بحث قرار گرفت طبق تعریف انگیزه، حالت یا وضعی روانی است كه رفتار را در جهت هدف یا هدفهایی نیرو می‌دهد، فعال می‌سازد و هدایت می‌كند. انگیزه‌ها چراهای رفتار محسوب می‌شوند آنها موجبات فعال شدن شخص را فراهم كرده، جهت كلی رفتار او را معین می‌كنند. در ادامه نظریه های انگیزش را در دو گروه كلی شامل نظریه های محتوایی و نظریه‌های فرایندی مورد بحث قرار دادیم. تئوری‌های محتوایی شامل: تئوری سلسله مراتب نیازها، تئوری دو جنبه‌ای انسان، تئوری دو عامل انگیزش، تئوری سه نیاز مك كلند، تئوری نیازهای زیستی، تعلق و رشد و تئوری‌های فرآیندی شامل:

 

 تئوری انتظار و احتمال، تئوری برابری و تئوری اسناد می‌باشد. در ادامه به تعیین و تعریف رضایت شغلی پرداخته و مختصری از تاریخچه اطلاعات در مورد رضایت شغلی بررسی گردید. طبق تعریف، رضایت شغلی، نگرش كلی فرد نسبت به شغلش می‌باشد. شغل فرد ایجاب می‌كند كه او با همكاران، سرپرستان و رؤسا رابطة متقابل داشته باشد، مقررات و سیاستهای سازمان را رعایت و اجرا نماید، عملكردش طبق استانداردهای تعیین شده باشد، در شرایط كاری كه معمولاً چندان هم مطلوب نیست، كار بكند و از این قبیل چیزها. در ارتباط با رابطه انگیزش با رضایت شغلی دكتر برنجی می‌گوید «انگیزش رضایت نیست، كشش بسوی نتیجة كار است، در حالیكه رضایت از نتایج تجربه شده بوجود می‌آید. در ادامه نظریه‌های رضایت شغلی شامل نظریه بروفی، نظریه كورمن و نظریه پارسون مورد بحث قرار گرفت. آخرین مباحث این بخش در مورد پیامدهای رضایت شغلی و عدم رضایت شغلی، عوامل مؤثر بر رضایت شغلی، فاكتورهای مؤثر در رضایت شغلی از نظر «جنیفر» و اندازه‌گیری رضایت شغلی می‌باشد. پنج عامل عمده به عنوان ابعاد رضایت شغلی عبارتند از پرداخت، شغل، فرصتهای ارتقاء، سرپرست و همكاران. 

 

در بخش سوم این فصل تحت عنوان سابقه تحقیقاتی موضوع، خلاصه‌ای از تحقیقات خارجی و تحقیقات داخلی كه به طور مستقیم و یا غیرمستقیم با موضوع پژوهش ارتباط دارد مورد بحث قرار گرفت. 

 

 

 

کلمات کلیدی:

رضایت شغلی

میزان رضایت شغلی

سبک رهبری مدیران

 

 

فهرست مطالب

بخش اول (رهبری)  

مقدمه 

تعریف رهبری  

تمایز مدیریت و رهبری 

تعریف سبک رهبری 

تئوری‌های رهبری  

تئوری‌های شخصیتی رهبری  

نظریه سنتی رهبری  

نظریة صفات شخصی رهبر 

تئوری‌های رفتاری رهبری  

مطالعت دانشگاه آیووا  

مطالعات دانشگاه اُهایو  

مطالعات دانشگاه میشیگان  

شبکه مدیریت  

تحقیقات اسکاندیناوی  

تئوری‌های اقتضایی  

الگوی فیدلر  

تئوری موقعیتی هرسی و بلانچارد 

تئوری مبتنی برتبادل نظر رهبر با اعضاء  

تئوری مسیر ـ هدف  

الگوی رهبری مشارکتی  

متغیرهای موقعیتی در الگوی تجدیدنظر شده رهبری مشارکتی  

پنج شیوة رهبری در الگوی رهبری مشارکتی  

سیستمهای مدیریت  

سبک رهبری لیکرت  

تئوری‌های جدید رهبری  

جایگزینی رهبری  

رهبر عملگرا و رهبر ایجاد کنندة تحول  

رهبر عملگرا  

رهبرانی که تحول ایجاد می‌کنند  

 

بخش دوم (رضایت شغلی) 

ارزشها  

انواع ارزش  

نگرشها  

انگیزش  

نظریه‌های انگیزش  

تئوری‌های محتوایی  

ـ تئوری سلسله مراتب نیازها 

ـ تئوری دو جنبه‌ای انسان  

ـ تئوری دو عامل انگیزش  

ـ تئوری سه نیاز مک‌کلند  

ـ تئوری نیازهای زیستی، تعلق و رشد  

تئوری‌های فرآیندی  

ـ تئوری انتظار و احتمال  

ـ تئوری برابری  

ـ تئوری اسناد  

انواع نگرش  

رضایت شغلی  

رابطه انگیزش با رضایت شغلی  

 تاریخچه مطالعات در مورد رضایت شغلی  

 تعریف رضایت شغلی  

(-) تعیین رضایت شغلی  

 عوامل تعیین کنندة رضایت شغلی  

 عوامل مؤثر بر رضایت شغلی  

 فاکتورهای مؤثر در رضایت شغلی از نظر «جنیفر»  

 پیامدهای رضایت شغلی و عدم رضایت شغلی  

 نظریه‌های رضایت شغلی  

– نظریه «بروفی» 

– نظریه «کورمن»  

– نظریه «پارسون»  

اندازه‌گیری رضایت شغلی  

 

بخش سوم (سابقه تحقیقاتی موضوع)  

تحقیقات خارجی  

تحقیقات داخلی  

خلاصه فصل  

 

منابع

 

////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
توضیحات:
فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
 
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
 
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
 
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
 
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
 
منبع :    انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
 
نوع فایل:     WORD و قابل ویرایش با فرمت doc
 
بدون هیچ تگ و تبلیغات، قابلیت پرینت دارد
 
پشتیبانی همیشگی توسط : maryam.alkasir70@gmail.com////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
 
 

 

  • پیشینه تحقیق و مبانی نظری مدیریت ارتباط با مشتری

    پیشینه تحقیق و مبانی نظری مدیریت ارتباط با مشتری مبانی نظری مدیریت ارتباط با مشتری پیشینه مدیریت ارتباط با مشتری دانلود مبانی نظری مدیریت ارتباط با مشتری پیشینه تحقیق مدیریت ارتباط با مشتری ادبیات نظری مدیریت ارتباط با مشتری فصل…

  • مقاله ترجمه شده با عنوان سیستم کشف سرویس وب معنایی برای سرویس‌های اطلاعات ترافیک جاده‌ای

    مقاله ترجمه شده با عنوان سیستم کشف سرویس وب معنایی برای سرویس‌های اطلاعات ترافیک جاده‌ای کشف دانش تطابق گذاری بازیابی اطلاعات سرویس‌های وب معنایی سیستم های اطلاعات ترافیک جاده‌ای همکاری در فروش فایل فروشگاه ساز فایل همکار در فروش مقاله…

  • برآورد هزینه تمام شده آموزش رشته های پزشکی با سیستم ABC

    برآورد هزینه تمام شده آموزش رشته های پزشکی با سیستم ABC هزینه یابی بر مبنای فعالیت محاسبه بها تمام شده آموزش دانشجویان پزشکی برآورد هزینه تمام شده آموزش رشته های پزشکی برآورد هزینه تمام شده آموزش رشته های پزشکی با…

  • بررسی موانع حقوقی ارجاع اختلافات در قراردادهای دولتی به داوری

    بررسی موانع حقوقی ارجاع اختلافات در قراردادهای دولتی به داوری داوری قراردادهای دولتی ابهامات داوری در قراردادهای دولتی ارجاع اختلافات در قراردادهای دولتی به داوری مراجع پیش بینی شده در شرایط عمومی پیمان نهاد داوری در قرارداد های اداری داوری…

  • حل التمرین کتاب آنالیز والتر رودین

    حل التمرین کتاب آنالیز والتر رودین کتاب آنالیز والتر رودین Solution Manual For Principles Mathematical Analysis رفتن به سایت اصلی حل التمرین کتاب آنالیز والتر رودین Solution Manual For Principles of Mathematical Analysis - Rudin   توجه فرمایید این فایل…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق داده کاوی 6

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق داده کاوی 6 مبانی نظری داده کاوی دانلود مبانی نظری داده کاوی پیشینه تحقیق در مورد داده کاوی مبانی نظری در مورد داده کاوی دانلود پیشینه تحقیق داده کاوی ادبیات نظری داده کاوی پیشینه داده…

  • بررسی مجازات در اسلام با تکیه بر کرامت انسانی از نگاه امام خمینی

    بررسی مجازات در اسلام با تکیه بر کرامت انسانی از نگاه امام خمینی کرامت انسان فلسفه مجازات در اسلام رابطه مجازات و کرامت انسان از دیدگاه امام خمینی فلسفه مجازات و کرامت انسان رابطه مجازات و کرامت انسان بررسی مجازات…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش مدیریت مشارکتی

    چارچوب نظری و پیشینه پژوهش مدیریت مشارکتی مبانی نظری مدیریت مشارکتی دانلود مبانی نظری مدیریت مشارکتی پیشینه تحقیق مدیریت مشارکتی ادبیات نظری مدیریت مشارکتی فصل دوم پایان نامه مدیریت مشارکتی مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت مشارکتی ادبیات و مبانی…

  • نگاهی به ابعاد قاچاق انسان در جهان امروزی

    نگاهی به ابعاد قاچاق انسان در جهان امروزی قاچاق انسان تحقیق قاچاق انسان تحقیق قاچاق زنان تحقیق درباره قاچاق انسان تحقیق پدیده قاچاق انسان ابعاد قاچاق انسان ابعاد قاچاق انسان در جهان ابعاد قاچاق انسان در آمریکا ابعاد قاچاق انسان…

  • شناخت بیماری روان گسیختگی و نحوه کنترل و درمان آن با تغذیه (آپدیت شده با 169 صفحه )

    شناخت بیماری روان گسیختگی و نحوه کنترل و درمان آن با تغذیه (آپدیت شده با 169 صفحه ) بیماری اسكیزوفرنی تغذیه مناسب در كنترل بیماری اسكیزوفرنی نحوه‌ی برخورد با بیماران اسكیزوفرنی در جامعه شناخت بیماری روان گسیختگی و نحوه کنترل…